WHAT’S IT ALL ABOUT

“NU WEET IK EINDELIJK WAAR DISHMAN VOOR STAAT.”

CASE

Dishman is een chemisch bedrijf midden in het centrum van Veenendaal. Jarenlang leidden ze een anoniem bestaan en eigenlijk vonden ze dat wel prima. Maar, de wereld verandert en met een steeds kritisch wordende samenleving werd het tijd voor meer openheid.

Dishman klopte aan bij Beeldenstorm en stelde hardop de vraag: “Wat moeten we doen om Veenendaal te laten zien wie wij zijn en wat we doen?”

ONS ANTWOORD

Begin bij het begin. Begin bij de vraag: ‘Wat doet Dishman precies?’ Waaróm besta je?

Om achter dit antwoord te komen werd het concept van ‘Dr.Dee’ bedacht. Een verstrooide professor die op een heldere, toegankelijke manier letterlijk op straat vragen ophaalde over Dishman. Wie zijn ze? Wat doen ze? Wat wil je over ze weten?

Door samen mét de omgeving in gesprek te gaan, gingen mensen begrijpen wat Dishman als bedrijf doet en waar ze voor staan. Ze groeiden zo van anonieme passant tot warm contact.

Een aanpak die aansloeg, want de filmpjes van Dr.Dee werden maandelijks meer dan 5000 keer bekeken. Dishman kreeg hierdoor niet alleen een gezicht, maar Veenendalers werden zich ook bewust van wat er binnen dit bedrijf gebeurt. Dishman werd van ‘dat bedrijf in het centrum’ een bedrijf mídden in de samenleving.

HET RESULTAAT

  • Meer dan 5000 Veenendalers die maandelijks in aanraking komen met Dishman
  • Van anoniem bedrijf naar bedrijf met een gezicht
  • Positieve impact op inwoners, omwonenden én gemeente door open communicatie
  • Interne betrokkenheid door delen van content (“Wij zijn trots op wat mij doen en dat mogen we best laten zien.”)

Budget: €10.000

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP