WHAT’S IT ALL ABOUT

“DIT ALCOHOLVRIJE DRANKJE ZOU IK NOU WÉL WILLEN BESTELLEN!”

CASE

Het Trimbos-Instituut heeft zich ten doel gesteld een alcoholvrij alternatief te bieden voor jongeren onder de 18 jaar die uitgaan.

Het probleem is echter dat veel alcoholvrije campagnes vaak nogal belerend zijn. Hoe kun je iets creëren dat aanslaat onder jongeren, zonder meteen met de vinger te wijzen?

ONS ANTWOORD

Ga geen alcoholvrij drankje bedenken vóór jongeren, maar laat ze zélf met een goed alternatief te komen. Daag ze uit om iets te creëren waar ze blij van worden.

Zoals de Happy Drinks challenge! Een prikkelende contest in samenwerking met Pierre Wind, waarbij leerlingen onder de 18 jaar van verschillende horecaopleidingen de opdracht kregen om een bijzonder drankje met een kick te bedenken zónder alcohol.

Maar liefst 35 scholen gingen de uitdaging aan, waarbij 15 finalisten hun Happy Drink voor een jury mochten maken en presenteren. Het winnende drankje werd uiteindelijk niet alleen als siroop op de markt gebracht, maar werd ook uitgedeeld aan bezoekers op Pinkpop.

Inmiddels verschijnen de Happy Drinks op steeds meer plekken in de horeca en heeft één van de Happy Drinks het zelfs geschopt tot het Holland Heineken Huis in Londen!

HET RESULTAAT

  • Jongeren van 35 scholen geactiveerd om een Happy Drink te bedenken
  • Jongeren op een positieve manier in beweging gezet voor alcoholvrij uitgaan
  • Op een aantrekkelijke manier bewustwording gecreëerd over alcohol en uitgaan
  • Een succesvol alcoholvrij alternatief op de markt gebracht dat daadwerkelijk aanslaat

Budget:  € 2500,-

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP