WHAT’S IT ALL ABOUT

“WE HEBBEN IN JAREN NIET ZOVEEL BEZOEKERS GEHAD.”

CASE

Sportservice Veenendaal zag een daling in het aantal bezoekers van het zwembad. Daar moest verandering in komen.

Maar, hoe pak je dat aan? Hoe zorg je ervoor dat het zwembad opnieuw op de kaart wordt gezet en dat je doelgroepen activeert om vaker te gaan zwemmen?

ONS ANTWOORD

Zorg voor positieve associaties en herkenning! Als je mensen wil activeren moet je een concept bedenken waar ze zich in herkennen en waar ze blij van worden.

Zoals het ‘Rode Bolletje’. Een oude glijbaan die veel Veenendalers nog kennen van vroeger. Het Rode Bolletje een positief icoon, waar niet alleen volwassenen maar ook kinderen blij van worden.

Dus hebben we het Rode Bolletje opnieuw tot leven gewekt. De herinnering van vroeger hebben we gevangen in een moderne versie. Dit nieuwe bolletje is het uitgangspunt geworden van alle communicatie naar buiten toe.

Met resultaat! Na de zomer bleek dat zowel het aantal bezoekers als het aantal verkochte abonnementen in jaren niet zo hoog was geweest. Dankzij het Rode Bolletje kregen mensen meer oog voor het zwembad en voor zwemmen.

HET RESULTAAT

  • Enorme stijging bezoekers en verkochte abonnementen
  • Positieve vibe van Veenendalers die trots zijn op hun zwembad
  • Extra inkomsten door verkoop ‘Rode Bolletje’ merchandise
  • Sterke identiteit die past bij de doelgroep van zowel volwassenen (die betalen) als kinderen (die komen zwemmen)

Budget: €10.000

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP