WHAT’S IT ALL ABOUT

“UITGAAN IN VEENENDAAL? DAT DOE JE TOCH BIJ DE MCDONALDS?”

CASE

In de gemeente Veenendaal is weinig te doen voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Door culturele kaalslag, de sluiting van het poppodium en aanpassing van de alcoholwet, zijn er nog maar weinig plekken waar jongeren van deze leeftijd terecht kunnen. Uitgaan doen ze bij de McDonalds en verder is er niks te beleven.

De boodschap voor de gemeente Veenendaal was duidelijk: er moet iets voor deze doelgroep komen. Maar wat dan? En hoe?

ONS ANTWOORD

Vraag het de jongeren zelf!

Wat vinden jongeren van het uitgaan in hun woonplaats? Wat vinden ze van de mogelijkheden? Wat vinden ze belangrijk? Wat zouden ze willen? Weet wat de wensen en behoeften van je doelgroep zijn!

Op basis van de antwoorden uit bovenstaand onderzoek hebben we bekeken hoe in Veenendaal iets voor deze doelgroep gecreëerd kon worden. Hoe iets teruggeven kon worden, zonder terug te grijpen naar een traditioneel poppodium.

Het antwoord? Een virtueel poppodium! Een concept waarbij op verschillende plekken en momenten verschillende activiteiten kunnen plaatsvinden. De naam voor dit podium? VLOW. Bedacht samen met jongeren in een co-creatie sessie.

Inmiddels draait het nieuwe poppodium 2 jaar en wordt ook wat betreft de invulling van de programmering samengewerkt met jongeren. Op deze manier bedenk je niet iets vóór hen, maar creëer je iets samen mét hen.

HET RESULTAAT

  • Jongeren hebben eindelijk een plek waar ze naartoe kunnen
  • Lancering van een nieuw virtueel poppodium vóór en dóór jongeren
  • Jong talent heeft een plek om zich te ontplooien

Budget:  €5.000 – €7.500

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP