WHAT’S IT ALL ABOUT

“ONTDEK IN 4 STAPPEN EEN OPLEIDING DIE BIJ JOU PAST”

CASE

 ROC West-Brabant is de overkoepelende naam van alle ROC’s in West-Brabant. Ze willen zich meer gaan profileren als een merk en een wervingscampagne gaan voeren om nieuwe studenten te bereiken.

Welke boodschap spreekt jongeren écht aan?

ONS ANTWOORD

Ontdek in 4 stappen een opleiding die bij jou past!

ROC West Brabant biedt wel meer dan 200 opleidingen aan en dat maakt het voor jongeren lastig om een keuze te maken. Je gaat als school de rol innemen van iemand die jou helpt tot 1 opleiding te komen die bij jou past.

 In 4 stappen worden jongeren meegenomen in het traject van de studiekeuze. Eerst ga je je oriënteren op een interessegebied, dan bezoek je de open dag, vervolgens ervaar je meeloopdagen en uiteindelijk kies je een studie die echt bij jou past.

 Een online campagne laat deze boodschap op allerlei social media kanalen terugkomen en ook offline worden deze boodschap met jongeren gedeeld.

HET RESULTAAT

  •  Jongeren zien in welke stappen ze moeten doorlopen om tot een goede studiekeuze te komen 
  •  Een activatieplan voor de komende jaren om de nieuwe profilering zowel online als offline door te gaan voeren
  •  Een webapp die jongeren stap voor stap meeneemt naar een goede studiekeuze
  •  Een social media campagne waarin het aanbod van het DC gepresenteerd wordt aan de hand van stappenDit project is nog lopende en er zullen nog meer middelen ontwikkeld worden.

Budget:  € 25.000 – €30.000

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP