WHAT’S IT ALL ABOUT

“NU WE WETEN WAT ONZE KRACHT IS, KUNNEN WE OOK ONZE DOELGROEP BEREIKEN.”

CASE

Hogeschool iPabo is een kleine, fijne pabo opleiding in Amsterdam. Al jaren hebben ze een gelijke instroom aan leerlingen, maar graag zouden ze hun kwalitatieve instroom eindelijk eens verhogen.

Hoe kunnen ze zich beter profileren ten opzichte van grote pabo opleidingen? Hoe kunnen ze zich als school onderscheiden en daardoor meer passende studenten aantrekken?

ONS ANTWOORD

Zorg dat je weet wie je doelgroep is en wat ze willen.

Wij zijn met potentiële pabo-studenten om de tafel gegaan en hebben hen gevraagd naar hun wensen en behoeften in hun proces van studiekeuze. Ook hebben we ze gevraagd de uitstraling van iPabo onder de loep te nemen. Kennen ze de school? Wat weten ze ervan? En wat zou de reden zijn om voor deze school te kiezen?

Dankzij de antwoorden van de jongeren, kon iPabo zich veel duidelijker profileren én richten op de juiste doelgroep. De website werd aangepast, de uitstraling, de inrichting van de open dagen.

Maar ook het personeel werd bij het nieuwe verhaal betrokken. Doordat ook zij zich bewuster werden van hun toegevoegde waarde, konden ze beter laten zien waar hun kracht ligt: bij kleinschaligheid en persoonlijkheid.

Het resultaat? Meer inschrijvingen, minder uitval en gelukkigere studenten en personeel!

HET RESULTAAT

  • Een stijgende lijn in de kwalitatieve instroom van studenten
  • Een dalende lijn in uitstroom van eerstejaars studenten
  • Meer bezoekers tijdens open dagen
  • Personeel dat zich bewust is van hun kracht en dit ook gericht kan inzetten en toepassen binnen het onderwijs

Budget:  €15.000 – €25.000

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP