WHAT’S IT ALL ABOUT

“IK WIL ME VOELEN ALS DAGOBERT DUCK!”

CASE

De Rabobank organiseert al jaren de spaarweken. Tijdens de spaarweken kunnen kinderen kennis maken met de bank. Door de jaren heen is het programma steeds verder ontwikkeld en is de interesse van kinderen afgenomen. 

Hoe kun je kinderen meer betrekken bij de spaarweken, hen laten deelnemen en hen enthousiasmeren?

ONS ANTWOORD

Organiseer een evenement voor én door kinderen!

Bijvoorbeeld door met een groep kinderen van diverse basisscholen om tafel te gaan zitten tijdens een co-creatie. Dan hoor je wat ze vinden van de bank en wat zij leuk vinden om te doen. Wat bleek? De kinderen waren heel geïnteresseerd in de wereld van de bank en wilden leuke activiteiten gaan doen die met de bank en geld te maken hadden.  

Dus bedachten we een heel nieuw format: een dagje op de bank. Op deze dag kunnen kinderen allemaal leuke activiteiten doen die hen meer leren over de bank en geld. 

Zwemmen met Dagobert Duck, ….,  of … kinderen konden zelf hun programma samenstellen en hun Rabo’s uitgeven. 

Het Dagje op de bank viel zo goed in de smaak dat het al weken voordat het plaats zou vinden volgeboekt was. Naast dat het een groot succes was voor de kinderen, heeft het de Rabobank ook nog eens veel nieuwe klanten opgeleverd. Dus effectief, dat was het zeker!  

HET RESULTAAT

    • Eerste week van inschrijven evenement al volgeboekt
    • Alle kinderen die zich daarna aanmelden mogen volgend jaar naar het evenement.
    • Doel bereikt doordat ouders direct tijdens het evenement al rekeningen voor hun kinderen openden.

Budget: € 18.000

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP