WHAT’S IT ALL ABOUT

“BIJ DE TENNISCLUB KAN IK TENMINSTE LEUKE DINGEN DOEN MET MIJN VRIENDEN.”

CASE

Een paar jaar geleden heeft de Tennisbond een campagne bedacht hoe je meer jongeren naar de lokale tennisclubs kan krijgen en behouden. Onder de naam ‘Funmasters’ organiseerden ze allemaal activiteiten voor jongeren die te maken hadden met tennis. Maar het probleem was: de actie sloeg helemaal niet aan.

Hoe komt dit? En, veel belangrijker nog, hoe kunnen we ervoor zorgen dat Funmasters zo neergezet wordt dat jongeren wél naar de tennisclubs komen?

ONS ANTWOORD

Hebben jullie al wel eens gevraagd wat jongeren eigenlijk zelf willen?
Wat jullie willen is duidelijk (meer jongeren op de tennisclubs), maar willen jongeren dit ook?

In een onderzoek onder leden en niet-leden kwam al snel naar voren dat jongeren niet zozeer iets met tennis willen, maar vooral een leuke tijd willen beleven met hun vrienden.

Ons advies: richt Funmasters zo in dat jongeren óp de tennisclub een leuke tijd kunnen beleven. Laat er activiteiten plaatsvinden die niet zozeer op tennis zijn gericht, maar vooral op samen met je vrienden dingen ondernemen.

De grap is: door niet tennis, maar de jongeren zelf centraal te stellen, komen er juist veel meer jongeren naar de tennisvereniging toe. Ze blijven hangen én nemen ook nog eens vrienden mee. Er wordt dus zowel bij Funmasters als bij de jongeren in een behoefte voorzien.

Als dat geen win-win situatie is!

HET RESULTAAT

  • Een nieuwe insteek van Funmasters gericht op bereik en activatie van jongeren
  • Een doelgericht instructiepakket voor tennisclubs hoe ze Funmasters kunnen inzetten
  • Toename van het aantal jongeren dat naar de tennisclub komt én blijft

Budget: € 10.000

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP