WHAT’S IT ALL ABOUT

“ONZE EXAMENBUNDELS ZIJN NU AANTREKKELIJKER ÉN BETER TE VINDEN.”

CASE

ThiemeMeulenhoff is sinds jaar en dag uitgever van examenbundels. Een stabiel product, maar erg ‘sexy’ om te vermarkten is het natuurlijk niet. Bovendien bleek er qua informatie en vindbaarheid ook nog wel wat winst te behalen. Kortom, tijd voor actie!

Hoe kun je de examenbundel, de communicatie eromheen én de website beter laten aansluiten op de wensen en behoeften van de doelgroep?

ONS ANTWOORD

Begin bij diezelfde doelgroep. Als je wil weten wat leerlingen verwachten, vraag het ze dan!

In een co-creatie sessie zijn wij met verschillende leerlingen van alle niveaus in gesprek gegaan. Wat vinden ze van de huidige examenbundels? Wat zouden ze willen? Op basis van de antwoorden is een gerichte online strategie ontwikkeld, die aansluit bij de wensen van de leerlingen.

Tevens is gekeken naar de manier van communicatie en hoe dit gerichter ingezet kan worden naar scholen en docenten.

Tot slot zijn ook de uitstraling van de website en de opzet van de webshop aangepakt. De bundel was hierdoor niet alleen aantrekkelijker voor de doelgroep, maar ook nog eens beter te vinden én makkelijker te bestellen. Kortom, een win-win-win-situatie!

HET RESULTAAT

  • De uitstraling van de examenbundels sluit beter aan bij de doelgroep
  • Het proces rondom het bestellen van examenbundels is duidelijker én eenvoudiger geworden
  • Gerichtere communicatie richting de verschillende doelgroepen
  • Stijging verkoop van aantal bundels

Budget: €7.500

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP