WHAT’S IT ALL ABOUT

“DANKZIJ DE GIRLS ONLY NIGHT KWAMEN TECHNIEKVERHALEN ECHT TOT LEVEN!”

CASE

De Technische Universiteit Delft kampt met het imago dat ze vooral een ‘mannen universiteit’ zijn. Ze willen graag meer meiden interesseren voor een opleiding in de techniek, maar weten niet goed hoe ze die doelgroep op de juiste manier kunnen bereiken.

Hoe interesseer je meiden voor techniek en een technische studie en zorg je ervoor dat er meer kwalitatieve instroom komt van deze doelgroep?

ONS ANTWOORD

Ga niet uit van het label ‘meiden’, maar verdiep je in wat deze doelgroep daadwerkelijk interesseert.

Tijdens een co-creatie sessie zijn we met potentiële studentes om tafel gaan zitten en hebben we hen gevraagd wat ze precies weten van technische opleidingen. Wat bleek? Ze hebben géén idee wat ze precies allemaal met deze studies kunnen doen en hoe dit aansluit bij dat waar ze zich mee bezig houden.

We besloten hierop een Girls Only Night te organiseren, vóór en dóór meiden. Huidige en afgestudeerde studentes deelden hun technische ervaringen met de toekomstige studentes, waarbij ingestoken werd op kennis en inspiratie.
Meiden willen graag mensen helpen en iets betekenen voor de maatschappij. Door dit te laten zien en daarnaast concreet en interactief te maken, wordt de doelgroep daadwerkelijk geïnspireerd. Met maximaal effect, want de bezoekers beoordeelden de avond zeer positief!

HET RESULTAAT

  • Een stijgende lijn in de kwalitatieve instroom van vrouwelijke studenten
  • Een dalende lijn in uitstroom van eerstejaars vrouwelijke studenten
  • Meiden weten beter wat een technische opleiding inhoudt
  • Meiden kunnen gerichter een studiekeuze maken en kiezen voor dat wat bij hen past

Budget: €5.000 – €7.500

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP