WHAT’S IT ALL ABOUT

“DIT IS DUS ECHT VEEL LEUKER DAN VAKKEN VULLEN!”

CASE


Waterschap Vallei en Veluwe wil graag inzetten op jongerenwerving.  Om jongeren aan hun organisatie te binden hebben ze 2 bijbanen voor een jaar in de aanbieding, maar het blijkt dat geïnteresseerden voor deze functie lastig te werven zijn.

Hoe kan het waterschap ervoor zorgen dat het beeld rondom hun bijbaan wordt bijgesteld én dat de juiste jongeren op de functie reageren?

ONS ANTWOORD

De Waterbom Challenge!

Een uitdaging, bedoeld om jongeren ervan te overtuigen dat deze baan veel leuker is dan een standaard bijbaan.

Met een filmpje worden jongeren opgeroepen om als soort van sollicitatie zelf iets tofs/origineels/verrassends bedenken om het waterschap te promoten en leeftijdsgenoten bewuster te maken over water. Het leuke aan de challenge is, dat het een concrete opdracht is waarbij jongeren helemaal vanuit hun eigen creativiteit iets mogen bedenken én wellicht uitvoeren.

Om de challenge bij jongeren onder de aandacht te brengen, wordt de uitnodiging van de uitdaging bij verschillende scholen neergelegd. Tijdens het vak aardrijkskunde wordt één les aan de challenge besteed en worden de jongeren uitgedaagd om hun idee in te sturen.

De winnaar van de challenge krijgt niet alleen de betaalde bijbaan als ambassadeur bij het waterschap, maar mag zijn of haar idee ook daadwerkelijk gaan uitvoeren!

HET RESULTAAT

  • Meer jongeren weten wat het waterschap is en wat ze doen
  • Meer sollicitaties voor de 2 bijbanen
  • Vanuit de sollicitaties 2 gemotiveerde jongeren die perfect zijn voor dfe functie
  • Ontzettend veel goede ideeën vanuit de challange, waarvan het beste idee uiteindelijk ook is uitgevoerd

Budget:  €5.000

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT OP